söndag 17 oktober 2010

Kalla mig ytlig, men snart ska garderoben få ett nytt liv

Det är lätt att håna medelklassens våta drömmar om walk in closets, vitoljade trägolv, pitoreska inredningsdetaljer och danska soffor (appropå den senaste veckans debatt, eller snarast hån, kring DN:s reportage om vindsvåningar som ett sätt att leva). Jag orkar inte kommentera just den artikeln - och jag hyser inte heller något större begär efter en vindsvåning i Vasastan (även om jag en gång i tiden var väldigt sugen på att försöka få loss vinden till min mikrolägenhet om 24,5 kvadrat på Kungsholmen). Däremot så har jag väldigt våta drömmar om en walk in closet. Även en traditionell klädkammare skulle duga fint.

Någon walk in closet kommer aldrig gå att klämma in i vårt skumt planerade 40-talshus. I så fall måste vi demolera hela övervåningen först. Som en kompromiss släpade jag mig ut till K-rauta förra helgen och shoppade loss på Elfa-inredning. Så nu ska den omaka och skrangliga inredningen i mina platsbyggda garderober ut. Det ska spacklas och målas. Och sedan! Ta-da! Väggskenor, metallhyllor, krokar och raka metallstänger ska in! Nu står grejerna i hallen och väntar på att jag ska bli lite piggare.

Och ja, jag är faktiskt övertygad om att det är 1500 kronor investerade i ren och skär livskvalitet.

Inga kommentarer: