söndag 17 oktober 2010

Dagen (hittills) i gnällpunkter

DAGENS VILL HA: tja, vad sägs om mindre lunginflammation? Mindre skrällhosta? En kräkfri dag?
DAGENS KLÄDSEL: hittills randiga underbrallor, ett ribbat linne och en nopprig morgonrock från förra århundradet. Jag känner mig...het och läcker.
DAGENS SMINK: inget.
DAGENS FRISYR: en vildväxt och oborstad assymetrisk page.
DAGENS HÄNDELSE: hittills har det inte hänt mycket. Jag har stigit upp, ätit gröt, läst bloggar och hostat.
DAGENS LÅT: *moahahaha* jag får inte komma i närheten av stereon i det här hushållet, det ser det lilla diktatorn till. Musik får jag lyssna på när jag är på jobbet. Kanske kommer jag att få höra på Gaga ("konstiga flickan med fågel i håret" som den lilla diktatorn så fint beskriver henne).
DAGENS PLANER: hänga lite tvätt, tvätta lite tvätt, sitta i soffan och kanske städa av köket en smula.
DAGENS SAKNAD: en fungerande kropp.
DAGENS DUMMASTE: hittills har ju, som sagt, inte mycket hänt.
DAGENS SJUKA: se ovan.
DAGENS DROG: penicillin, alvedon och cocillana.
DAGENS ROLIGASTE: ehhh?
DAGENS FAVORIT: ehhh?
DAGENS KÖP: Jag tror inte att det blir några köp av någonting. Om inte annat så är det väldigt ekonomiskt att vara sjuk. De senaste veckorna har jag inte spenderat många kronor, förutom på ett läkarbesök (100 kronor) och diverse medicin (kanske 300 kronor).
DAGENS HUMÖR: matt och uttråkad.
DAGENS ORD: *host host*

Inga kommentarer: