tisdag 16 november 2010

Dagens i-landsproblem

Alltså det här med att vara gravid och försöka använda någon form av normala kläder (läs: ej snickarbyxor, mysbyxor eller andra styggelser). Härom veckan fick jag ju för mig att köpa ett par gravidbrallor, som jag använde en eftermiddag och aldrig mer lär sätta på mig. De bokstavligen hasade ner, oavsett hur mycket jag drog upp den rejäla mudden. Idag drabbades jag av samma problem, men med ett par strumpbyxor. Som sakta, sakta, sakta gled neråt, neråt, neråt. Oerhört irriterande.

2 kommentarer:

Ivana sa...

Men nej, jag som tänkte köpa mina första gravidbyxor i helgen. Om jag inte får använda byxor kommer jag frysa ihjäl här uppe i Norrland i bara leggings.

Världen enligt J. sa...

Det är ju det som är problemet...så jag säger bara: se upp!