söndag 7 november 2010

Neråt, neråt, neråt...

Jag vet inte vad jag inbillade mig, men igår köpte jag ett par gravidbyxor på den förhatliga kedjan. Kan andra ha byxor, så kan väl jag? Alltså inköptes ett par grå manchesterbyxor, med smala ben och en rejäl magmudd. Så långt som ett par blå jeans sträckte jag mig inte.

Resultat? Dagen har spenderats med ett par byxor som liksom sakta har glidit neråt. Oavsett hur många gånger jag har dragit upp dem.

Jag hatar gravidbyxor. Resten av graviditeten lär spenderas i klänning och strumpbyxor.

1 kommentar:

ksth sa...

Helt rätt! Byxor är ett otyg, vare sig man är gravid eller ej, men särskilt när man är gravid. Usch! Jag har själv tagit mig igenom två graviditeter ganska nyligen lodandes omkring i klänning/tunikor och leggings. Elegant? Nä. Bekvämt? Om.