måndag 8 november 2010

En om dagen: dag 1

Presentera mig själv

Det verkar ju rimligt att börja med demografiska fakta. Jag har uppnått den imponerande åldern av 38 år, bor i Umeå sedan sju och ett halvt år och jobbar på stadens universitet. Innan jag flyttade hit så har jag bott sju andra platser och i ett oräkneligt antal lägenheter och hus. Jag gillar att flytta.

På jobbet gör jag ganska många olika saker, men på anställningskontraktet så står det universitetslektor. Det är nästan tio år sedan jag disputerade och jag funderar fortfarande över varför jag hamnade inom den ämnesdisciplin som jag gjorde. Inte för att det är något fel på den. Tvärtom skulle många säga att den är intressant. Men utifrån vem jag är så är den ett ganska märkligt val.

Jag är gift och har en dotter. I början av nästa år väntar vi vårt andra, mycket efterlängtade, barn. Vi bor i villa (den fulaste på gatan), har en stuga (långt ifrån den fulaste) inte så långt från stan och kör en kombi. Vi är kärnfamiljen i ett nötskal. För tio år sedan skulle jag ha betraktat det som ett grovt skämt att jag skulle leva i en kärnfamilj - och dessutom vara lycklig med det.

Vidare så har jag väl någon slags personlighet, några talanger och ett antal brister. Jag är ganska logisk, snabb och rastlös. Envis och verbal. Konflikträdd - även om om jag har lärt mig att våga gå in i konflikter när det är nödvändigt. Ofta framstår jag nog som en ironisk och distanserad person, men innerst inne är jag rätt omtänksam och snäll. Jag kan virka och hantera diverse verktyg. Om jag vill skryta så skulle jag nog säga att jag är riktigt händig och smart. Det vägs dock upp av att jag är asocial, disträ och tvär. Jag ogillar att umgås (eller jobba) i stora grupper, utan föredrar att köra mitt eget race och att umgås med några få (men kära) personer.

Jag är av naturen rödhårig och har sjukt små fötter. Det senare är mest ett bekymmer.

2 kommentarer:

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Vad trevligt att få lite info om dig!

Jenny sa...

Så himla kul att det är så många som kör det här nu!