onsdag 24 november 2010

En om dagen: dag 15

Mina drömmar

Jag gillar egentligen inte begreppet eller konceptet drömmar. Drömmar - det vilar någonting orealistiskt över dem. Drömmar är sådant som i princip bara är fluffiga fantasier och som aldrig går i uppfyllelse. Jag föredrar mål. Mål som går att identifiera och jobba för. Därmed inte sagt att alla mål är enkla, realistiska eller kommer att realiseras, men det känns ärligare mot mig själv att tänka på dem i termer av någonting som jag själv måste ta tag i och fixa.

Mål har jag på många områden. Det finns saker som jag vill skriva. Det finns annat som jag vill uppnå karriärmässigt (exakt vad kan jag inte skriva här). Någon gång vill jag bygga ett hus från grunden. Jag vill hemskt gärna ha två välmående och fina ungar. Likaså vill jag fortsätta att ha ett lyckligt och stimulerande äktenskap, där vi fortsätter att ha gemensamma intressen och massor med saker att säga varandra. Typ varenda dag. Någon gång vill jag bila tvärs över USA. Jag skulle även gärna bo i USA eller Kanada under en längre period, helst med hela familjen.

Och så vill jag ha hönor.

Inga kommentarer: