fredag 26 november 2010

En om dagen: dag 16

Något försenat...men i alla fall.

Min första kyss

Om man bortser från sanning eller kånka-pussar och andra pinsamheter så var min första kyss med min första kärlek, tillika min första pojkvän. Jag var 15 år och upp över öronen förälskad. Under våren hade vi träffats i lite olika sammanhang, på fester, konserter och genom gemensamma kompisar. Vi ingick även i lite olika konstellationer av (mer eller mindre alternativa) gäng som hängde i stadens stora galleria om eftermiddagarna. Till slut började vi stämma träff bara vi två, eller helt enkelt vänta ut att alla andra skulle dra vidare någon annan stans. Nervöst tassade vi omkring i varandras närhet.

Och så, en sen eftermiddag så kysste han mig. Det var himlastormande och typ förändrade min värld. Än idag så är det ett väldigt fint minne, just för att det var ett perfekt ögonblick där och då. Att det långt senare skulle bli riktigt eländigt, sorgligt, skitigt och desperat är en annan historia.

Inga kommentarer: