tisdag 30 november 2010

Mycket

Just nu är det mycket. Mycket av det mesta. Mycket på jobbet, många möten, oändliga listor med saker som helst borde ha fixats igår. När jag tror att jag ska ha tid att beta av listorna så dyker det upp någonting nytt. Någonting som är ännu mera akut. Med tiden har jag blivit rätt bra på att inte stressa upp mig i onödan och att inse att jag inte kan springa på alla bollar samtidigt. Men det är klart, opåverkad är jag inte. Mycket är mycket hur man än vänder och vrider på det.

Och som om det inte vore nog med att det är mycket på jobbet så är det självklart mycket hemma också. Det är dansavslutningar, adventskalendrar som ska fixas, lappar som ska lämna in, julplaner som måste smidas, ett hem i förfall, julfester, bokcirklar...och så vidare.

Inga kommentarer: