onsdag 29 december 2010

Det börjar dra ihop sig för årslistor...

  1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Jag började kränga prylar på Blocket och Tradera - och för närvarande går affärerna alldeles lysande.
  2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag är inte mycket för nyårslöften, så då är det ju enkelt att hålla de icke avlagda löftena...
  3. Fick någon du känner barn? Min yngsta kusin fick nyligen sitt andra barn, en liten grabb.
  4. Dog någon som stod dig nära? Nej, men morfar ligger på hospice och väntar.
  5. Vilka länder besökte du? USA och Turkiet.
  6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? En resa till Kanada.
  7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? Jag är usel på datum...
  8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Att jag blev gravid, till slut.
  9. Vilket var ditt största misstag? Jag kan faktiskt inte komma på något allvarligt misstag.
  10. Vilket var ditt bästa inköp? Kaminen till stugan? Eller kanske Svenskt tenn-lampan? Eller min Tradera-fyndade väska från Mulberry?
  11. Vad spenderade du mest pengar på? Sannolikt huset eller stugan (för vår sinnesfrid så har vi slutat att räkna...)
  12. Vad gjorde dig riktigt glad? Gissa!
  13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har sällan varit så blodfattig, allergisk och allmänt krasslig som under detta år. Virus och lunginflammationer har avlöst varandra. Kanske hänger det ihop med graviditeten, eller så har det bara varit ett dåligt år.
  14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? Sufjan Stevens Chicago. Lyssna!!! Mitt eget besök i Chicago inskränkte sig dock till ett antal deppiga timmar på flygplatsen.
  15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? Fysiskt sämre, dessvärre. Var tog immunförsvaret vägen?
  16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Mina artiklar. De tar sådan tid, tid som jag sällan har.
  17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Onödiga möten (fast de är svåra att rationalisera bort, möten är en stor del av mitt jobb.)
  18. Hur var din julafton? Som julaftnar brukar vara. Släkt, julklappar, snö, inte särskilt god julmat och allmänt rörigt. Julen är inte riktigt min grej (om nu någon har missat det).
  19. Blev du kär? Jag är tillräckligt kär som jag är (och det säger jag inte bara för att vara snäll eller förutsägbar).
  20. Vilket program har varit det bästa på tv? Arga snickaren. Det fungerar som en slags omvänd kbt.
  21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Nej.
  22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Douglas Kennedys Lämna världen. Låt er inte luras av den intetsägande beskrivningen.
  23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Sufjan!
  24. Önskade du dig något som du fick? Graviditeten.
  25. Önskade du dig något som du inte fick? Ett nytt hus (äh, varför vara blygsam?)
  26. Vilken var årets bästa film? Jag har knappt sett några filmer under året. En som jag gillade var dock Ang Lees Taking Woodstock (som kom under 2009). Men så är jag en sucker för musikfilmer.
  27. Vad gjorde du på din födelsedag? Jag var på en fin herrgård i Skåne, på jobbresa.
  28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Förutom familjen så var det bästa M, som jag träffade ett par dagar i början av året (då jag hjälpte henne att tömma lägenheten i Stockholm).
  29. Hur skulle du beskriva din klädstil? För närvarande: desperat! I vanliga fall är den ganska preppy, med smala siluetter. Kryddat med ett och annat färgglatt och mer galet plagg.
  30. Vad fick dig att må bra? En vecka i USA (även om jag blev helt rubbat sjuk när jag väl kom hem).
  31. Vilken kändis var du mest sugen på? Ehh?
  32. Vem saknade du? Mina bästa vänner, M och K. Vi bor alldeles för långt från varandra.
  33. Vilken var din bästa månad? Juni.
  34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Det går väl alltid att göra det mesta bättre; att vara en mer tålmodig förälder, en flitigare forskare, en roligare fru.
  35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Vi går (förhoppningsvis) från att vara tre till att bli fyra i hushållet.

Inga kommentarer: