tisdag 21 december 2010

Post-konsumtion

När jag blev gravid (efter en hel de strul och problem) så sa jag till mig själv att inte köpa kläder så att säga i förtid. Jag tänkte också, en smula optimistiskt, att jag egentligen inte behövde några särskilda gravidkläder heller (eftersom jag knappt behövde det förra gången). Den här graviditeten har dock på de flesta sätt varit annorlunda mot den förra - inte minst kroppsligt. Nu har jag en rejäl mage. I övrigt är kroppen så gott som vanligt. Förra gången var magen liten, men mer bred och inbakad. Utan rejäla klänningar och gravidkjolar skulle jag inte kunna lämna hushållet (byxor har jag som tidigare nämnt gett upp). Så kläder har jag definitivt behövt köpa.

Idag gjorde jag även det förstnämnda; jag köpta nya post-gravidkläder. Trots att det är sex veckor kvar tills lillebror kommer ut. Jag kunde helt enkelt inte låta bli, trött som jag är på att ha samma klänningar, kjolar och toppar vareviga dag. En ny klänning och kofta blev det.

Inga kommentarer: