fredag 21 januari 2011

Me, myself and Tradera (del 2)


Den kreativa loppis-looken kan ju vara hur fin som helst (kolla exempelvis in Ungt blod, WAW, Joanna/Om kläder som är vackra eller Johanna/Fingerspitzelgefühl) men jag har kommit till en punkt då nästan 25 år av loppis och auktionsfynd står mig upp till halsen. Därav mitt projekt att sälja en massa prylar på Blocket och Tradera. Allt kommer inte att säljas. Det lär finnas Bumlinglampor, 50-talsporslin, teakmöbler och färgglada sjuanstolar i hemmet även fortsättningsvis - men i mindre mängd än tidigare. Framförallt så håller jag på och röjer bland alla de saker som finns i källaren, saker som jag i de flesta fall tycker är fina - men som jag sannolikt aldrig kommer att plocka fram igen. Då känns det bättre att de får flytta hem till någon annan - någon som har vett använda de fina Singoalla-besticken, dricka kaffe ur de orangea engelska kaffekopparna från 60-talet eller montera upp det urtjusiga italienska badrumsskåpet i backelit. Använda prylarna istället för att ha dem i lådor i källaren.

Men det måste erkännas att det värker lite grann i hjärtat när jag postar några av mina första auktionsfynd. Härom dagen skickade jag iväg en liten gul och svart keramikvas som jag köpte när jag gick på gymnasiet (läs: på den tiden när det promenerade omkring dinosaurier på klotet). Men som sagt, jag hoppas att den kommer att trivas hos sin nya ägare.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Nu skulle man bara veta vad du har för användarnamn på tradera också så att man kunde fynda..!

Joanna sa...

ja.
det var min första tanke.

men min andra tanke var "åh jag önskar att även jag orkade rensa" det känner mig på gränsen till levande begravd av alla vackra saker.
och mindre vackra saker också för den delen (blöjor vällingflaskor ...ööh sen försökte jag komma på fler saker som jag tycker är fula i mitt hem men det stannade visst där GALET).

rensa är det bästa.
ha kvar pärlorna och inte precis ALLT av de där "hade vi ett hus skulle den här passa perfekt här" som källarförrådet är proppat med.

men det var ju hemskt fint att få vara länkad som en kreativ loppis-look.

Joanna sa...

min första tanke – traderanamn alltså.