fredag 25 februari 2011

San Fran

När jag ser Sandras/Niotillfems bilder från San Fransisco så blir jag fruktansvärt nostalgisk. Jag var i San Fran ett par veckor 2001. Det blev även en sväng till Palo Alto, Stanford, San José, Santa Cruz, L A och Anaheim. Jag lämnade i mitt avhandlingsmanus vid midnatt och åkte till Arlanda vid femtiden på morgonen. Hela resan drömde jag mardrömmar om korrekturfel och saknade sidor. I San Fran gick jag omkring hela dagarna, lyssnade på Jill Sobule, kollade på muralmålningar, drack kaffe, käkade italiensk mat i The Mission, köpte böcker och shoppade koftor på Anthropologie. Det var oväntat kallt i augusti och dollarn kostade över tolv kronor.

Det var på den tiden som jag glatt åkte på fyra veckors semester alldeles ensam, med ett extra kontokort i strumpan.

Inga kommentarer: