söndag 20 mars 2011

Om konsten om att ta sig ut ur huset

Av någon anledning så tycker jag att det är ganska svårt att ta mig ut ur huset när jag är hemma och är föräldraledig. Det är någonting med alla kläder och prylar, att det är kallt och snöigt, att det är bökigt att släpa fram vagnen alternativt att lyfta in den i bilen - och att så snart man har fått på alla kläder och samlat ihop alla prylar så är det någon som behöver kissa, kräks, blir hungrig eller bara allmänt less.

Idag konstaterade jag att jag inte har tagit mig längre än till brevlådan och soptunnan på tre dagar - och tog mig i kragen och släpade fram vagnen. Sedan var jag och Lille O. ute och gick i en och en halv timme. Efter det gled vi in på en lunch hos trevliga bekantas bekanta och avslutade det hela med ett besök på Plantagen där jag hetshandlade några blommor. Det känns...bra!

Inga kommentarer: