söndag 20 mars 2011

Ooops, nämen inte nu igen

Bekännelse. Jag har ett helt skruvat förhållningssätt till konst. Även när jag var fattig student och levde på pasta med riven ost och ketchup så prioriterade jag inköp av konst. Inte så dyr, men ändock.

Idag impulsköpte jag denna bedårande litografi av den danske konstnären och jazzmusikern Bamse Kragh Jacobsen. Det blev lite dyrare än jag hade tänkt (och jag har uppenbarligen inte lärt mig att ge min mor vettiga instruktioner) men jag känner mig fånigt nöjd.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Men den är ju helt fantastisk!!!

Världen enligt J. sa...

Jepp, det är den! Ingen blygsamhet här inte :)

Jenny / Ekomamma i stan sa...

Snygg! Jag önskar att jag kunde köpa konst, skulle vilja ha mer hemma men det blir ingenting köpt...

Kattis sa...

Kanske klokt att du inte lärt dig att ge din mor vettiga instruktioner?

Man kan bra mycket sämre laster än konst!