fredag 1 april 2011

Bloggar och sociala spelregler?

Jag har funderat på en sak när det gäller bloggar, kommentarer och sociala spelregler. Om man träffar på bloggare, som man inte känner personligen men som man brukar kommentera hos och som även brukar kommentera i ens egen blogg, bör man presentera sig/hälsa/småprata då? Grejen är ju den att jag stöter på och känner igen ett antal personer här i stan, men det är ju mer tveksamt om de vet hur jag ser ut (med undantag för några personer som jag anar har googlat mina jobbsidor och på så sätt har koll).

Vill man bli tilltalad av en så gott som vilt främmande människa på fiket/biblioteket/gågatan/Åhléns? Ibland känns det märkligt att inte säga hej. Jag menar, jag växlar ju några ord i förbifarten med många andra människor (som gamla studenter, folk jag har träffat i jobbet, föräldrar till barn på förskolan etc.) som jag vare sig känner närmare eller umgås privat med.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

JO!!! Det är ju jättekul! Mig får du komma fram till!

Joanna sa...

ja!
det tycker jag.

jag är överlag oerhört dålig på att se folk, även sådana jag umgåtts med länge och dagligdags.
kan ändå missa dem om jag inte aktivt spanar.

men jag skulle bli blyg men övervägande glad och det tror jag gäller de allra flesta.