fredag 5 augusti 2011

Konversation i hemmet

- När du fyller 40 så tänkte jag att vi kunde ha en gemensam kris. Mega 40-årskris. Jag hade ju ingen så det blir i efterskott.
- Ehhh. Vad tänkte du att vi skulle göra då?
- Vi kan väl bli aktiva utav bara helvete! Springa marathon, starta företag och sånt.
- Hmm, ja. Marathon ska jag ju springa ändå.
- Ja, det blir kul!
- Mmm.
- Fast...jag kanske redan har haft min kris.
- Mmm, det har du nog...
- Ja...jag gifte ju mig och skaffade barn.
- Hehe. Exakt.
- Hrfm.
- Och jag nöjer mig med att springa marathon.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

haha. Har krisat jag med. två ungar, ett bröllop och en flytt norrut på ett par år. Det måste vara en tidig 40 års kris.

Världen enligt J. sa...

Hehe. Det är alltså makens kris att gifta sig och skaffa ungar efter 40. Jag är ju ung och het (i ungefär 15 minuter till) :D

Fransyskan H sa...

Bägge - är det inte det man kallar hur förebygga krisen? (istället för förtidig, alltså?). På så vis kan man vara ung och het ett bra tag till, hehe. (Är dock åter mer än impad av marathonidén vars träning - som väl hjälper till med hetbevarandet mer än något annat? - blev verklighet hos J. Wow!).

Världen enligt J. sa...

Jo, det är sant! Och man blir onekligen ganska snygg av att marathonträna...