måndag 26 september 2011

Lista, lista, lista

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet):
Att jag har vågat flytta långt för ett jobb, att jag har vågat säga att jag vill saker (typ ha uppdrag), att jag har varit chef, att jag har vågat sluta som chef och att jag har fått en hög med forskningsmedel.
Vad ångrar du i livet (om något)?
Att jag inte har läst och doktorerat i nationalekonomi (ja, ja, jag vet att det inte är för sent - men orka disputera i ett ämne till).
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Åh, det vill jag inte ens tänka på.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Klänningar, tjusiga koftor, stickade strumpbyxor och smala mörka jeans. Som vanligt med andra ord.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Det borde vara någon kappa eller jacka. Eller den franska balklänningen (jag har lyckats förtränga vad den egentligen kostade).
Har du någon oanad talang?
Jag är en hejare på flöjt.
Vad gjorde du i helgen?
Firade svägerskans 30-årsdag, var med dottern på dansskolan, klippte gräs och städade i trädgården.
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Fixa en seminariepresentation, skriva klart etikprövningen, hålla ett seminarium, försöka få tag på hantverkare och ringa försäkringsbolaget.
Vad har du på dig just nu?
Olivrön plyschklänning från Odd Molly, långt olivgrönt linne och svarta stickade strumpbyxor från Lindex.
Senaste låt du lyssnade på?
Någonting med Fleet Foxes i bilen.
Bästa skönhetsknep?
Sömn.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Preppy. Typ mörka smala jeans, smårutig skjorta och snygga skor.
Vem saknar du?
Bästa M.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Harmoni.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Maken. Jon Elster. Joyce Carol Oates.
Bästa filmen nånsin?
Trust av Hal Hartley.
Bästa boken nånsin?
Va, hur ska jag kunna välja den? Kanske Klas Östergrens Gentlemen. Eller Joyce Carol Oates Foxfire.
Vilka tidningar läser du?
DN, Västerbottenskuriren och alldeles för många månadsmagasin.
Vad önskar du att du var bättre på?
Tålamod?
Är du religiös?
Nä, inte ett skvatt. Men jag finner religiösa människor och deras övertygelse genuint intressanta.
Vad är din största rädsla?
Att barnen ska råka illa ut.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Det har nog inte sagts till mig, men nått fram ändå.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Det lär inte bli några fler barn, men om det skulle bli det så skulle nog barnet få ett namn i stil med Nils-Erik.
Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Ett stort bensinslukande monster kanske? Typ Volvo XC90.
De tre finaste sms du fått i år?
Typ "god natt älskade hustru".

Inga kommentarer: