söndag 30 oktober 2011

En fin blogg award!

Jag fick en fin blogg award av Written by!

Varför började du blogga?
Jag började blogga i januari 2007, när jag var föräldraledig på halvtid och uppenbart hade för mycket tid över. Jag följde ett antal bloggar, varav de flesta inte finns längre (som Linda Skugges), och blev sugen på att starta en egen. Fokuset var ganska otydligt, men jag tänkte mig nog en mix av vardagsiakttagelser, lampor (ett tema som nästan helt har försvunnit från bloggen), jämställdhetsfrågor och allmän liberalism. Vad det har blivit är en annan fråga.

Vilka bloggar följer du?
Jag följer dem som finns i listan till höger, plus ytterligare ett antal. Och ja - även jag har mina skämsbloggar (varav de flesta hamnar i facket oerhört ytliga kläd/modebloggar).

Favoritfilm?
Svårt! Endera Hal Hartleys Trust eller Gil Jungers 10 skäl att hata dig. Jag gillar romantiska komedier och high school-filmer.



Vilka länder drömmer du om att besöka?
Favoritländerna är ju Kanada och USA, men om jag ska välja länder som jag inte har varit i så får det bli Japan, Hongkong och Australien.

Mina fem bloggrosor går tilll...
Det får bli en salig blandning, som kanske visar på vilka slags bloggar jag läser. Så klart hade jag kunnat dela ut betydligt fler bloggrosor än fem...men, men.

Kattis lilla vrå (kolla särskilt in de fina handarbetena!), Jo, men visst! (som jag hittade till via Tuffast av alla), vilket leder över till just Tuffast av alla (bra om allt från litteratur till fantastiska vardagskonversationer), Fransyskan H. (ohhh, om Frankrike, litteratur, konst och annat fint) och de sjutton kvinnorna på bloggkollektivet Networking (om jobb, karriärtänk och familjeliv).

2 kommentarer:

Josefine sa...

Åh, tack! Verkligen. Det blev jag glad för.

Fransyskan H sa...

Tack säger ocksâ jag. Ärad!