söndag 12 februari 2012

Allt behöver inte vara kul, spännande eller allmänt upphetsande

Kanske är jag en smula tråkig, eller så saknar jag fantasi, men ofta tycker jag att det är väldigt skönt med rutiner. Som en helt vanligt helg, då vi gör ungefär samma saker som vi har gjort hundra gånger förut. Vi läser DN och dricker kaffe i hundra år. L. dansar på sin dansskola. Vi drar en runda på stan, lämnar tillbaka några låneböcker och käkar lunch på stamhaket. Jag köper någon pocketbok och petar på några tröjor på rea. Maken slår några golfbollar. Vi sanerar hemmet. Jag springer någon mil eller två. Lille O. sover middag. Vi bakar muffins och dricker (ännu mera) kaffe. Jag glor på några hus på Hemnet och vattnar blommorna. Vi käkar söndagsstek. L. leker med någon kompis. Maken skottar snö.

Ungefär så.

2 kommentarer:

Vänta lite! sa...

Vardag är helt klart underskattat!

Josefine sa...

Det låter skönt. Vi har det också hyfsat inrutat (ej på tråkiga sättet). Jag kan bli stressad när för många helger bryts upp med andra aktiviteter. Om vi ska iväg på en middag, fika eller vad som helst kan jag få känslan att det förstör hela den dagen. Hur trevligt det än är så får jag inte mitt vanliga sköna lördags/söndags-flow om det ska hackas upp med att vi ska iväg på något annat.