fredag 20 april 2012

Rara gröna varelser

Det är ju nästan så att jag är sugen på att åka till Skellefteå och hjälpa till med att locka fram den stackars leguanen. Om 40 cm syftar på hela ödlans längd så är det en liten späd unge (som dock kan vara ruggigt svårfångade just för att de är så små och snabba). Om det syftar på kroppen så är det ett vuxet djur - men som sannolikt är hanterlig för den som är van med leguaner.

Och ja, jag har faktiskt lockat fram en leguanunge som hade gömt sig bakom sockeln på ett platsbyggt köksskåp (vilket tog ett par timmar). Och ja, jag har hanterat urförbannade vuxna leguaner. Och ja, jag har umgåtts med tama och rara leguaner nästan varje dag i nio år. Jag saknar dem fortfarande.

5 kommentarer:

FransyskanH sa...

Nejmen, otippat! Platsar förnämligt under rubriken "oanade egenskaper/erfarenheter".

Världen enligt J. sa...

Visst är det? Totalt har jag haft tre ståtliga och trevliga leguaner.

Vänta lite! sa...

Men wow. Det hade jag aldrig kunnat gissa!

Anonym sa...

Tänkte direkt på Orlando när jag läste storyn i nån av kvällstidningarna :-) Helena H

Världen enligt J. sa...

Vänta lite: jag inser att det nog är lite oväntat. Numera.

Helena: hehe :)