torsdag 28 juni 2012

Here we go: drömmen om en fin yta

Åh, så här vill jag att det ska se ut hemma. Inte femtusen leksaker, filtar, kojor, sönderklippta tidningar och halvätna bananer.

Jajaja, jag vet att barn måste få vara barn och att det måste få synas att de också bor i huset. Men kan jag åtminstone få slippa bananerna? Eller som idag, de kladdiga melonbitarna?

Någon dag när jag tycker att det finns för mycket pengar på kontot så ska jag, oavsett mängden bråte i hemmet, köpa en länstol från Norrgavel. Och i denska jag sitta och vårda min inre kulturtant.

3 kommentarer:

Kattis sa...

Fick den precis då jag inte firade mina 40, och ska ha den i ungefär samma syfte. Den är underbar!

Världen enligt J. sa...

Så maken fattade vinken? Härligt!

Kattis sa...

Jepp! För en gångs skull såg han i vilken riktning som jag pekade. :)