lördag 8 september 2012

Rensa, rensa!

Just nu så rensar jag en hel del här hemma (ja, jag är uttråkad). Barnkläder. Böcker. Tidningar. I garaget.

Och så har jag påbörjat projektet digital utrensning. Varje gång jag får ett meningslöst utskick via mail så försöker jag säga upp prenumerationen. Femton år (eller ännu längre tid?) av sändlistor och köp via nätet har onekligen gjort avtryck i min mailbox, för så gott som dagligen får jag utskick från förlag, konsertarrangörer, butiker, diskussionslistor, konferenser, föredragshållare, tidningar och fan och hans moster. Det måste styras upp. All denna information (läs: reklam) äter energi och uppmärksamhet.

5 kommentarer:

J sa...

Visst är det tillfredsställande att rensa?! Jag har rensat sjukt mycket inför flytten som går av stapeln idag. Just nu sitter jag och väntar på städfirman som snart dyker upp och tittar ut över det mycket lilla hav av prylar som får följa med till det nya.

Världen enligt J. sa...

Det låter fantastiskt skönt! Och lycka till med flytten :)

Maria sa...

Den där digitala utrensning håller jag också på med. Och känner precis igen mig, det blir en massa skräp efter minst 15 år på nätet.

Och apropå utrensning, du har väl läst Oksanens bok Utrensning!?

(vad svårt det är att tyda bokstäverna i ordverifieringen, har nu sett fel 4 gånger!)

Världen enligt J. sa...

Ja, det är ju helt sjukt så många mystiska, värderlösa och allmänt ointressanta utskicka man får! Särskilt om man bara har haft två olika mailadresser under...16 år.

Och ja, jag har läst Utrensning. Fantastisk!

S sa...

Den digitala rensningen gjorde jag i våras/somras. Skönt efteråt! Efter det försökte jag rensa ut adresserad reklam (typ Ellos som man beställt något från i slutet av 90-talet men som ändå fortsätter att skicka reklam i pappersformat i tid och otid). Desto svårare!