söndag 30 december 2012

Plötsligt händer det (i garderoben)

I min allmänna leda över innehållet i garderoben, som på det stora hela känns fel, så släpade jag upp två stora kartonger från källaren och vräkte ner (okej: vek och lade i prydliga högar) alla plagg som jag inte använder eller avser att använda inom en rimlig framtid. Kvar hänger mindre än hälften av det tidigare innehållet. Ungefär åtta svarta klänningar, lika många mörkblå, ett antal enfärgade koftor (och typ tre mönstrade), några skjortor och fem kjolar.

Så snart sonen har vaknat från sin middagslur ska skor och väskor få utstå samma behandling.

Kartongerna åker tills vidare ner i källaren. Om jag inte har saknat kläderna inom ett år så åker de (osedda?) till närmaste klädinsamling. Det blev även en stor kasse som åker dit med omedelbar verkan.

Snart kanske det går att andas när jag öppnar garderoben?

Inga kommentarer: