torsdag 14 mars 2013

Nu ska vi prata yta (hud, hud!)

Som Alexandra skriver så verkar bloggvärlden ha gått bananas på hudvård under de senaste dagarna. Och jösses vad jag skulle behöva engagera mig i min hud, min eländiga hud. Huden som mest betsår av brist på pigment, torra hudflagor, fräknar och rynkor. De allra flesta produkter åker i papperskorgen (eller rättare sagt: hem till min mamma) efter några dagars användning. Får jag inte röda utslag så hotar huden att ramla av (jo, bokstavligen). Eller så får jag acne (väldigt charmigt tillsammans med rynkorna...).

Det här har resulterat i att jag använder exakt samma produkter år ut och år in. Ansiktscreme från Clinique (Superdefense/dry combination). Make up-borttagning från Nivea (ja, sådan där som man köper på Ica för 49 kronor). Smink från Clinique (Naturally Glossy Mascara/Jet Black och någon duo-ögonskugga). Deo från Biotherm (den med blå kork). Ibland köper jag någon body lotion på apoteket. Det enda som jag lyckas variera är parfymer (även om jag på denna punkt är väldigt svag för Burberrys varianter).  Rubbet, förutom det som köps på Ica och apoteket, inhandlas på flygplatser.

Ibland känner jag att det skulle vara kul att testa någonting nytt - men drabbas av snålhet när det kommer till att slänga upp ett antal hundralappar för en burk hudcreme som jag med stor sannolikhet inte kommer att kunna använda. Så, vad göra? Bita i det sura äpplet och betala, eller nöja sig med de produkter som fungerar?

Inga kommentarer: