tisdag 9 april 2013

Jaja, jag erkänner (del 2)

När jag ändå är i farten, här kommer några fler saker som jag gör i lönndom.

Ibland slänger jag (eller rättare sagt: skänker bort) fula kläder som olika familjemedlemmar har. Lila kjol med grälla blommor och paljetter? Extremt ful baddräkt med frukter och gröna volanger? Jättelång halsduk i skumt material och vidriga färger? På något sätt har de alla (och många fler...) försvunnit spårlöst ur huset. Vad jag kan komma ihåg är det bara dottern som har anat något, vid exakt två tillfällen. Den ena gången gällde det en vit lurvig juldress (tänk korsning mellan tomedräkt och lucialinne: vit lurvig klänning med fuskpälskanter), den andra gången ovan nämnda baddräkt. Självklart blånekade jag.

Och så smugglar jag ner leksaker i källaren, a.k.a. karantänen. Om de inte efterfrågas inom rimlig tid så transporteras de vidare ut ur huset.

Ja, jag är ond.

Inga kommentarer: