onsdag 17 juli 2013

Home sweet home

Så är vi hemma igen, efter en dryg vecka i trakterna kring min mor. En vecka med utflykter, besök, middagar, bad, shopping och allmänt flängande. Jag har sprungit ett antal mil i de skogar som jag orienterade i som tonåring. Barnen har umgåtts med sin mormor. Maken har spelat någon golfrunda. Vi har kollat på djur, slott och åkt båt. Men som sagt, nu är vi hemma. Hemma med tre ton tvätt, ett antal ouppackade väskor...och ett alldeles sprillans nytt badrum (som nästan är färdigt).

Det är lustigt att det nästan alltid är ännu skönare att komma hem än vad det är att åka bort - trots att det sistnämnda är så efterlängtat. Just nu vill jag bara sova mellan mina egna lakan, klippa gräsmattan, plocka några jordgubbar och fixa i ordning efter hantverkarnas framfart i huset.

Inga kommentarer: