torsdag 3 oktober 2013

Living on the edge

När L. var liten så reste jag en hel del med henne ensam. Jag typ stoppade ner henne i en bärsele och satte mig på ett flygplan och så var det inte mer med det. Med Lille O. har det inte alls blivit så (med undantag för en flygresa när han bara var några veckor gammal). När vi har rest så har vi gjort det hela familjen tillsammans.

Hur som helst. Nu funderar jag på att dra iväg med kidsen under höstlovet. Maken stannar hemma och jobbar. Frågan är dock...exakt hur jobbigt är det att spendera sju timmar på en tåg med två kids, varav det ena är två och ett halvt och det andra är sju år? Spontant tänker jag att det är enklare än att flyga en timme och sedan byta till två olika tåg (med vänttider blir det kanske fem eller sex timmars resa). Med iPads och diverse mutor så borde det fungera, utan nersammanbrott halvvägs.Tilläggas bör kanske att två och ett halvtåringen är av det lite...ehhh, vildare slaget.