onsdag 27 november 2013

Något av ett antiklimax

Häromdagen gjorde jag Svensk fastighetsförmedlings test Var ska jag bo? Det är ju i det närmaste evighetsfrågan i mitt liv. Borde vi inte bygga ett hus vid havet? Flytta till Skåne? Sälja stugan? Driva pensionat i Åre? Eller kanske köpa en takvåning och bli lite mer...eh, urbana?

Jag gjorde testet - och fick resultatet Varvsgatan i Umeå. Förstå mig rätt, det är ju absolut inget fel på Varvsgatan. Den ligger mellan broarna på Teg, på andra sidan älven från centrum sett. Där finns en liten park och fina hus med älvstomter.

Varvsgatan ligger kanske en kilometer från där vi bor, om man tar fågelvägen.

Hallå! Kunde jag inte ha fått någonting lite mer spännande? Någonting en smula annorlunda mot hur vi bor nu? Maken fick Salladsgatan i Linköping. Det är åtminstone 80 mil bort.

Inga kommentarer: