torsdag 13 mars 2014

Den begärliga konsumtionen

Som en konsekvens av att dra ner på konsumtionen en smula så har jag under de senaste månaderna drällt ovanligt lite i klädaffärer. Det har blivit något varv på COS, när jag har varit i storstan, men annars har varit lite. Idag, efter en jobbgrej nere på stan, så gick jag dock in i en av de få roliga klädaffärerna i Umeå och kollade runt. Och eftersom jag inte har varit där sedan i somras så kändes ganska exakt allt nytt, snyggt och allmänt begärligt. Instinktivt drogs händerna till en blå och vitmönstad klänning från Rodebjer. Till en assymmetrisk tröja från Hunky Dory. Ett par chinosliknande byxor. Men jag besinnade mig och gick ut. För säkerhets skull struntade jag att gå in någon mer affär, utan cyklade hem.

Jag är (dessvärre) ruggit ytlig när det kommer till kläder. Jag älskar kläder. Punkt.

Inga kommentarer: