måndag 7 april 2014

Mutor (uppenbart en viktigt del av vår uppfostran...)

Jag inser att sonen, tre år, har insett konceptet med mutor nu. När jag hämtade honom från förskolan så mötte han mig med:
- Mamma, mamma! Idag ska du KLIPPA MIG! OCH JAG SKA FÅ TRASH WHEELS SEN!
Om det framstår som obegripligt varför han får mutor för att klippa håret så är ni hjärtligt välkomna att utföra jobbet. Att ta honom till en frisör är otänkbart - så tills vidare kör vi på hemmakokt KBT. Och när han själv erbjöd mig att klippa håret så gick det ju inte att säga nej.

Ps. Det gick riktigt bra. Jag fick klippa sonens hår (med bara lite tårar och panik) och han fick sina Trash wheels.

3 kommentarer:

Kattis sa...

Här ingår en kartong LEGO, mellanstor, och en Happy Meal, ännu, i hårklippning av ett mycket envist och icke samarbetsvilligt barn, så... Välkommen i gänget! ;)

Världen enligt J. sa...

Oh, en mellanstor legokartong? Och jag som hoppades att det skulle gå över...

Kattis sa...

Numera sover han i alla fall i sin egen säng! ;)