måndag 21 april 2014

Påsk och luddiga planer

Vi stuvade in oss, och alla förbannade prylar som vi uppenbarligen anser att vi inte kan leva utan, och åkte de nästan 65 milen till min mamma. Dottern ville hellre stanna hemma och hänga med bästisen under påsklovet och ägnade sig mest åt enveten klagosång. Sonen dumpade blöjorna för gott och förvandlades till kalsongmannen (vilket var ganska spännande för oss föräldrar...toalettrutiner på resande fot - yeah!). Mitt i påskäggsjakt, påskmiddagar, häng med en av mina kusiner, golfrundor och löpturer klämde vi in utflykter och hemlig research. Det är ganska svårt att göra sådana saker - och att hålla tyst - när man helst vill prata, vända, vrida och diskutera olika alternativ och möjligheter. Men det känns inte som att det är läge att dra in andra (som min mamma) i planerna. Det är alldeles för hypotetiskt och avlägset. Grejen är att jag inte riktigt vill öppna upp för påverkan och åsikter från omgivningen i nuläget. Det är tillräckligt komplicerat som det är. Och det är alldeles för tidigt.

Inga kommentarer: