fredag 6 februari 2015

Hej konsumtion!

Det är inte särskilt ofta som jag går omkring ensam på stan och shoppar planlöst. Vanligtvis är det ett otåligt och hungrigt barn med (läs: Lille O.). Eller ett barn med alldeles egna konsumtionsplaner (läs: Stora L.). Eller så finns det mer eller mindre upphetsande uppgifter att beta av (läs: köp konstiga glödlampor och galonvantar till ungarna). Men plötsligt händer det! När L:et var på dans så drev jag omkring. Alldeles ensam. Helt utan planer. Och bara för att det inte låg ett brölande barn på golvet så köpte jag en helt onödig, men bedårande, blus (ungefär denna) på Carizma. Yeah. Vem vet vad som händer här näst? Nästa vecka kanske jag fikar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har egendag på söndagar. Då går jag först och tränar och sedan går jag och sätter mig på ett café och lyssnar på poddar i evigheter. Ibland shoppar jag men sällan till mig själv. Det är roligare att köpa prylar och kläder till A, fast det kanske går över :)

Jenny (apple of...)