onsdag 11 maj 2016

Attack: trädgård

Vi bor i hus. Ett hus med en stor trädgård. En trädgård fylld av rabatter, bärbuskar, ståtliga tallar, fruktträd och...etage. Etage som även är rabatter (och minst sagt svårhanterliga). Eftersom jag i perioder är ganska trädgårdsintresserad har jag slängt in ett växthus och ett gäng odlingslådor.

Helgen har därför spenderats på den årliga frontalattacken av trädgården (well, inte för att jobbet med trädgården tar slut med denna). Det har rensats och det har räfsats. Jag har monterat ihop växthuset (som inte tål snö i några större mängder), skurat trädgårdsmöbler och sått fröer. Maken har grävt upp halv och heldöda buskar, hängt på staket och beskurit kryptallar. Och så har vi rensat och räfsat lite till (ungefär 20 säckar med löv och rens).

Trots att jag på många sätt tycker att vår trädgård är fantastisk, och gillar att hålla på i den, så kan jag inte låta bli att drömma om ett radhus på Öst. Ett radhus med en uteplats, prydlig stenläggning och fem blomkrukor. Vi har helt enkelt för mycket av lite föra många saker. Växthuset kan jag flytta till stugan.