onsdag 29 augusti 2007

Att sortera

Bild: jättebrallorna

Hmm, ja, jag gillar ju att sortera saker. Skivor, böcker, inlägg, människor, artiklar. Maken brukar skämta (?) om att jag har katalogiserad smurfsamling (vilket givetvis är en lögn - jag har en smurfsamling från barndomen men den är inte katalogiserad).

Hur som helst; jag ska lämna tillbaka en massa lånade bebiskläder till bästa M. När jag väl stod nere i källaren och rotade runt bland papperskassarna kunde jag inte låta bli att sortera upp Lilla L:s urväxta kläder. Mini-mini kläderna i storlek 44/50/56 för sig, mellankläderna i storlek 62 för sig och de senast urväxtra i 68 för sig. Lilla L. är ju en liten räka, som fortfarande har storlek 74 på det mesta. Prydliga högar med bodies, brallor, mössor och strumpor.

Jag kan fortfarande inte låta bli att flina över råd till nyblivna föräldrar om att man inte ska köpa några små kläder; börja med storlek 62/68 - de mindre växer de ur på någon dag. Nästa råd brukar vara att man inte ska köpa så mycket kläder. *Hahaha* På bilderna när Lilla L. är nyfödd ser det ut som att hon har en stor tygsäck på sig; det är brallorna i storlek 50. Inom ett dygn hade hon kräkts och bajsat ner vartenda klädesplagg i huset. Vi tvättade ett lass varje dag. I sex månader. Och då är det ändå massor med kläder i papperskassarna.

Inga kommentarer: