lördag 29 december 2007

Inför 2008

Jag laddar inför 2008! Då det är kul med listor fortsätter jag med en till.

Saker som måste tas itu med:
1. Mer skrivande, mindre ångest. Ett bokkapitel, en halvfärdig artikel och ytterligare en alltför oskriven artikel måste skrivas.
Pronto.
2. Mindre dagisbaciller, mer träning. Löparskorna måste på igen! Hur sjutton ska jag kunna springa marathon om jag adrig kan träna?
3. Mer kvalitet, mindre konsumtion. Jag är så trött på min egen slentriankonsumtion. Pengarna kan läggas på Rucklen istället (typ kamin och fint golv).
4. Huset. Måste. Saneras. Nu. Efter en vecka med natt och matgäster ser det helt enkelt ut som en svinstia här hemma.
5. Disciplinering av diverse släktingar. Annars kommer jag bli en folkilsken gretchen (trogna läsare minns kanske sommaren och hur flätorna växte ut på undertecknad...).

1 kommentar:

Anonym sa...

*skatt* Ja var det inte då den tyska hemmafrun gjorde entré?