lördag 1 december 2007

Resultat

Resultat av gårdagens bristande information:

Till slut blev vi sex vuxna till middagen. Svärföräldrarna kom två timmar senare än vad vi tidigare fått besked om. Middagen intogs i två omgångar; först vi, lillasyster och mellanbrorsan. Svärföräldrarna fick äta när de väl dök upp. Svärfar och mellanbrorsan stannade som nattgäster. Svärmor sov hos lillasyster. Mellanbrorsan drog dock ut på krogen efter middagen. Om lillebror dyker upp idag är fortfarande okänt. Likså vilka som ska utspisas och vilka som sover över hos oss.

6 kommentarer:

Kattis sa...

Sitter i samma båt. *suckar* Gissar att du som jag alltid trollar fram något ätbart, är den perfekta värdinnan, och får alla att känna sig varmt välkomna... Oavsett liksom!

Världen enligt J. sa...

Mat fixar jag fram. Oftast till och med ätbar, vilket egentligen är obegripligt hur det går till (kanske är det tack vare att vi bor fem minuter från Ica Maxi). Men perfekt värdinna? Det lade jag ner för länge sedan. Numera är jag tjuriga svärdottern som gladeligen sitter och bloggar i köket medan de övriga får roa sig bäst de vill.

maria sa...

Vad är det med dem? Hut, hyfs och hållning? Man påannonserar sina besök, beroende på vilken sorts besök det är, i god tid!

Världen enligt J. sa...

*Hahahaha* Meet the folks...

(Nu sitter jag i köket och surar i protest.)

Pernillas blogg sa...

Sånt där gör mej skogstokig! Jag vill VETA så jag kan fixa lite i förväg å så... Sura på du bara, helt rätt!!!

Lotta sa...

Det där hade jag aldrig fixat. Hade de bara dykt upp så där hade de de fått fixa sin egen mat. I ren protest hade jag käkat mackor den dagen.

Om inte de kräver någon framförhållning kan ni då också kräva barnvakt på studs? :)