måndag 24 november 2008

Bästa (bort)förklaringen?

Lektor J: ...du behöver komplettera den delen av rapporten, så att det framgår hur du har utfört de olika stegen i din analys. Förklara klart och tydligt!
Student X: Men...jag tycker inte om klart och tydligt!
Lektor J: Va?
Student X: Nääää...jag tycker att det är bättre när läsaren inte riktigt vet, när det är mer inbäddat...och läsaren får gissa själv.
Lektor J: Eh...då får du nog frångå dina principer i detta fall. För jag vill ha det klart och tydligt.

5 kommentarer:

Ponder sa...

ha ha, i ett vetenskapligt papper är det verkligen fint om läsaren får gissa resultaten själv! Tänk vad nöjda alla skulle bli eftersom resultaten skulle passa oavsett inriktning liksom.

Världen enligt J. sa...

Visst vore det underbart? Men nu har jag röda fina horn under bibliotekariepagen...

Kattis sa...

*skrattar gott*

maria sa...

Åh så vackert sagt. Ibland är jag så otroligt stolt över att vara din vän :-)

Världen enligt J. sa...

Ja, visst var det fint sagt? Jag har dock god lust att trycka upp studentens svar som ett citat på dörren till kontoret...men det kan ju tolkas som elakt.