söndag 28 december 2008

Efter 20

Framåt kvällen har jag äntligen tagit mig fram till morgonens DN. Med förundran läser jag intervjun med Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Hon vill skriva en bok, bli jurist och vara ekonomiskt oberoende när hon är 20 år. Nu ska jag inte sitta här och vara en sur och avundsjuk tant. Det är ju fint med ambitioner. Isabella jobbar hårt och målmedvetet. Jag kan dock inte låta bli att fundera över...och vad tänker hon ska hända sedan? Efter 20, när typ likstelheten börjar komma krypandes.

4 kommentarer:

Ponder sa...

Jag säger inget så har jag ingenting sagt...

Världen enligt J. sa...

Nä, det är bäst att låta bli. Även om jag uppenbarligen har svårt att låta bli...

Anonym sa...

Jag säger som så här jag. Vänta ett par år så behöver vi inget säga.

// illusionslös tanta

Lotta sa...

Att jag som är 37 fortfarande lever måste ses som ett mirakel av denna smarta flicksnärta. :)