fredag 27 februari 2009

Månadens bekännelse

Februari gick inte riktigt lika bra som januari när det gäller dra-ner-på-konsumtionen-projektet. Det har blivit:
- en klänning (jamen, jag kände mig så ful och tråkig!)
- en kofta från Dagmar (jamen, den var ju på superrea!)
- ett matchande halsband till koftan (jamen, jag hade ju ingenting fint till koftan i den udda färgen!)
- en bok (jamen, det var ju bokrea!)
- en extern hårddisk (jamen, min dator höll ju på att krascha!).
Av dessa inköp kan nog endast det sistnämnda rättfärdigas.

2 kommentarer:

Alex sa...

Här är det fortfarande minimumkonsumtion...men det beror ju på pengabristen, inte att jag inte kan hålla mig ;) Lycka till nästa månad.

Världen enligt J. sa...

Hmmm ja, jag får skärpa mig.

Hoppas att ekonomin vänder för er snart, det är inte kul att inte kunna unna sig nödvändig och rimlig konsumtion. I mitt eget fall handlar det mer om att jag blir irriterad på mig själv för att jag bara dräller iväg pengar. Utan närmare eftertanke.