söndag 12 april 2009

Planering - min bästa sida?

Här har jag suttit och slöat i fyra dagar. Sedan kollade jag i almanackan och upptäckte:
- På fredag ska jag lämna ut en jättehög med rapporter. Som inte är lästa, än mindre kommenterade.
- På torsdag ska jag skicka ett paper (typ artikelutkast) till mina gamla kollegor.
- Någon gång under vecka måste jag styra upp flygbiljetter och planering inför jobbresan till hufvudstaden om en och en halv vecka.

Ja, ja. Det är dags att börja jobba. Hårt, intensivt och fokuserat.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Puh! Jag har "bara" ett reportage som ska vara inne på fredag. Behöver jag säga att jag inte börjat än?

Förövrigt tror jag det är nyttigt att bara slöa ibland och koppla bort jobbet lite.

Världen enligt J. sa...

Och det som inte dräper en stärker en? Eller hur det nu var?

Jo, det är klart att man måste slappa ibland! Den kommande veckan känns dock som om den har hjärtinfarktsvarning på sig.

Viktoria sa...

Vissa jobbar bäst under press. Tror du fixar det galant!

Ibland är det nog klokt att bara låta allt vara och bara slappa.