onsdag 29 juni 2011

Konversation under tiden jag målar en stuga

- Mamma, varför målar du?
- Eh, för att stugan inte är färdigmålad. Kolla här! De här plankorna har ingen färg! De behöver målas.
- Ja, men varför målar du mamma?
- Öh?
- Varför målar du?
- Det brukar vara jag som målar. Väggar, stugor...olika saker som behöver målas.
- Hm. Kan inte pappa måla?
- Jo, det kan han väl. Men just nu så gör han andra saker.
- Jaha...men varför målar du inte stugan rosa?
- För att jag inte vill ha en rosa stuga. Jag tycker att det är finare med en svart stuga.
- Hrmf. Det skulle vara mycket finare med rosa!
- Ja, det skulle det kanske vara. Men jag tycker att det är finare med svart.
- Hrfm! Det är det inte alls. Jag tycker att stugan ska vara rosa.

(Tja, och så här fortsatte det ett bra tag till.)

2 kommentarer:

Ponder sa...

Låter som att fröken L skulle gilla vårat rosa dass. :D Eller som dottern sa när det var färdigt (hon var nog 4-5 år då): Det är nästan för fint för att bajsa i mamma!

Världen enligt J. sa...

Åh, det skulle hon älska! Kanske kan jag måla insidan av dasset rosa för att fjäska lite grann...