fredag 3 juni 2011

Tack, men nej tack

- Hej! Jag ringer från xxxx och har ett supererbjudande till dig!
- Jaha, men...
- Jo, det är så att vi säljer jättebra lotter till förmån för blablabla och...
- Tack, men det är jag inte intresserad av!
- Men jag har ju inte berättat om...
- Tack, men det spelar ingen roll. Jag tänker inte köpa några lotter.
- Men! Vill du inte vinna då?
- Eh, nej? Det vill jag inte.
- Men!
- Jag vill inte köpa några lotter och jag är inte intresserad av att vinna någonting.
- Men...för den goda saken då?
- Om jag vill göra en god sak så kan jag göra det ändå. Då sätter jag in pengar på Läkare utan gränser eller gör någonting annat vettigt. Tack å hej.
- Men!
Klick.

(Ja, jag vet att det är ett eländigt och otacksamt jobb att sitta på ett call center och försöka kränga allt mellan himmel och jord. Men det kan ändå inte bli min skyldighet att köpa allt från lotter till att byta telefonabonnemang bara för att det är synd om personalen. Bakom detta står crappy företag, som väljer att kränga sina usla produkter på detta sätt. Den enda signalen som når fram är att säga nej.)

Inga kommentarer: