måndag 31 oktober 2011

Läst 2011 (del 28)

Titel: Min kamp 2
Författare: Karl-Ove Knausgård
Antal sidor: 596
Förväntningar: Skyhöga! Ettan var ju fantastiskt bra!
Handlar i grova drag om: Karl-Ove, skrivandet, kärleken, vänskapen och ungarna. Och så ångesten över att de olika delarna i livet inte går ihop.
Så tycker jag: Ganska exakt samma sak som jag tyckte om Min kamp 1. Det här är fantastisk prosa. Knausgård skulle kunna skriva 500 sidor om en tegelvägg eller en vardaglig promenad till jobbet och få det intressant. Nu skriver han tack och lov inte om det, utan om livet.
Betyg: 5 av 5.

3 kommentarer:

Fransyskan H sa...

Vad glad jag blir att du tyckte om den! mvh hon som ännu ej fâtt tummen ur och rätt tillfälle till 1:an, men som njöt av tvâan. Och, PS, nu kommer ju 3an mao alldeles lagom!

Världen enligt J. sa...

Jag tyckte nästan ännu bättre om tvåan! Alldeles lysande. Men...du måste ta tag i ettan igen - den är värd det.

Fransyskan H sa...

I will!