torsdag 5 september 2013

Vår son, en vandrande sandhög

Jag kan inte låta bli att försöka visualisera sonen, Lille O., i en liten yllejacka, mockaskor och fina byxor med hängsel, men sitter mest och fnissar åt blotta tanken. Det jag ser framför mig är mängden  sand, grus och snö som vår son skulle lyckas suga upp i en yllejacka. För att inte tala om vad han skulle göra med ett par mockastövlar. Numera får han alltid ta av sig skor och strumpor på yttertrappen. Ibland även brallorna. Det går liksom inte att släppa in den vandrande sandhögen i huset.

Nåja, Lille O. var klädd i chinos och linneskjorta åtminstone vid ett par tillfällen under sommaren. Det var väldigt fint och prydligt i flera minuter.

Och ja, jag begriper att Emma så klart inte bara klär sin grabb i ovan nämnda kläder.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Här har det hänt, mer än en gång, att jag spolat av mina pojkars kläder med trädgårdsslangen, innan det att dom tagits av... Det finns nämligen en gräns, för hur mycket sand och lera som avloppet till tvättmaskinen klarar. (Leve funktionsmaterial!)

Världen enligt J. sa...

Vilket tips! Ibland funderar man över hur det ens är möjligt att suga upp så mycket...hmmm...material.