måndag 4 november 2013

Vad är väl lite sömn på slottet?

Igenkänning på den!

Jag börjar mer och mer undra; kommer sonen någonsin att sova om morgnarna? Och i sitt eget rum? Just nu spenderar jag nätterna med ett enmeters gossebarn, två sunkiga mjukdjurshundar, tre bilar, några små tåg, ett extra täcke och en extra kudde. Kring femsnåret (ja, varje dag) utspelar sig följande konversation:
- MAMMAAA! ÄR DET MORGON NU?
- Nej. Sov nu, det är natt.
- MAMMAAAA! JAG ÄR VAAAAKEN!
- *Mutter, mutter*
- MAMMAAAA! DET ÄÄÄÄR MORGON NU!
- Nä.
- MAMMAAAAA! ÄR DUUUU VAAAAKEN NU?
- Lägg dig ner och somna om nu.
- DET ÄÄÄÄÄR MORGON MAMMA! JAG VILL STIGA UPP!
- *Mutter, mutter*
- KOM NU MAMMAAAAA! JAG VILL (insert valfritt alternativ: titta på tv, gå ut, äta frukost, spela Angry birds, leka med bilar...whatever)!
- *Mutter, mutter*
- KOM NU! DU ÄR VAAAAKEN!
- Jaja.

Inga kommentarer: