onsdag 1 april 2015

Hej tånaglarna!

Okej, det här är ett ytligt problem. Härom dagen gick jag omkring på stan och såg att de hade plockat fram sommarskor i affärerna. Sandaler. Sedan råkade jag se en bild på ett par sjukt snygga skor från Tory Burch (ungefär sådana här). Redan här kan man, så klart, invända mot rimligheten i att shoppa ett par sandaler för 2500 spänn. Men det är inte det största problemet. Jag kommer absolut inte kunna visa mina fötter i den typen av skor. Inte i sommar. Kanske inte någon annan sommar heller. Och jag är mycket svag för sandaler.

Att springa några hundra mil om året, eller klämma in fyra marathon på ett halvår, må vara kul och trevligt på många sätt. Men det är inte bra för tånaglarna. Det spelar ingen roll vilka skor jag har, eller hur stora de är, jag får blåsor under naglarna och tappar dem. Första gångerna så växer de snällt ut igen, i hyfsat normal färg och form. Men efter ytterligare några vändor så...tja, vi kan sammanfatta det som att det blir mindre och mindre vackert.

Maken brukar säga att jag ska bära mina naglar som medaljer. För allas trevnad får det dock bli i ballerinas.

Inga kommentarer: